Biorąc po uwagę to, że w edukacji wczesnoszkolnej warunkiem postępów w nauce jest odpowiedni rozwój emocjonalno-społeczny dziecka i jego motywacja, w naszej szkole pedagodzy prowadzący zajęcia korekcyjno – kompensacyjne korzystają z Metody Ortograffiti. Nowatorskie podejście do terapii pedagogicznej opracowane w tej metodzie przybliża uczniów do osiągnięcia głównego celu, którym jest kształtowanie gotowości i doskonalenie umiejętności czytania i pisania. W drodze do realizacji tego celu uczeń ma możliwość rozwijania szeregu różnych funkcji i umiejętności.
Dla kogo prowadzone są zajęcia w oparciu o Metodę Ortografitti w klasach I – III?
- dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- dla uczniów z ryzyka dysleksji
- dla uczniów niedostymulowanych dydaktycznie (środowiskowo)
- dla uczniów nadpobudliwych, z obniżoną koncentracją uwagi
- dla uczniów z problemami wychowawczymi.
Jakie cele realizuje Metoda Ortograffiti w pracy z uczniami z klas I–III?
- wspomaganie rozwoju emocjonalnego
- wypracowanie motywacji do nauki
- stymulowanie ogólnego rozwoju ucznia
- usprawnianie funkcji ważnych w procesie uczenia się czytania i pisania: wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych i motorycznych
- poprawa umiejętności czytania i pisania
- podniesienie kompetencji społecznych
- uzupełnienie wiadomości i umiejętności
- wzmacnianie mocnych stron dziecka.
Głównym celem stosowania Metody Ortograffiti w klasach IV–VI jest stymulowanie funkcji percepcyjno-motorycznych ważnych w procesie nauki czytania i pisania oraz prawidłowym przebiegu edukacji matematycznej.
Dla kogo prowadzone są zajęcia w oparciu o Metodę Ortograffiti w klasach IV – VI?
- dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (z dysleksją)
- dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
- dla uczniów z dysgrafią
- dla uczniów niedostymulowanych dydaktycznie (środowiskowo).
Jakie cele realizuje Metoda Ortograffiti w pracy z uczniami klas IV–VI szkoły podstawowej?
Rezultatem systematycznej pracy Metodą Ortograffiti jest poprawa w zakresie:
- funkcji słuchowo-językowych
- koncentracji i pamięci
- tempa i techniki czytania
- poprawności ortograficznej
- jakości graficznej pisma
- konstruowania różnorodnych form wypowiedzi
- wzbogacania słownika czynnego ucznia
- rozumienie czytanego tekstu
- sprawnego liczenia.
Więcej informacji na temat Metody Ortograffiti można uzyskać na stronie internetowej: http://ortograffiti.pl/
Tekst opracowała: p. Sylwia Przybylska